|
Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies. Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wyłącz komunikat
|
|
|
|
09-11-2016
Zajęcia inaczej czyli wizyta studyjna w akredytowanych laboratoriach badania wody
Studenci I roku studiów magisterskich kierunku Technologia Chemiczna o specjalności Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, w dniu 4 listopada 2016 r. wzięli udział w wizycie studyjnej w Stacji Uzdatniania Wody i Laboratorium Wody Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Rzeszowie.
Laboratorium Badania Wody i Ścieków sprawuje kontrolę nad jakością produkowanej wody oraz pełni nadzór nad skutecznością oczyszczania odbieranych od klientów ścieków. Jednostka posiada Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego w zakresie oznaczeń wykonywanych w Pracowni Ścieków oraz w Pracowni Wody i Mikrobiologii. Uzyskanie akredytacji jest potwierdzeniem, że wyniki analiz oraz badań w obszarach związanych z bezpieczeństwem, zdrowiem i środowiskiem są wiarygodne i precyzyjne a akredytowane laboratorium dostarcza rzetelnych informacji, na podstawie których mogą być podjęte decyzje w zakresie ochrony środowiska. Akredytacja jest istotnym narzędziem projakościowym.
Studenci mieli możliwość zobaczenia całego procesu technologicznego uzdatnia wody, prześledzenia drogi próbek wody od ich pobrania do analizy oraz zapoznali się z procedurami obowiązującymi w akredytowanym laboratorium badawczym. Podczas wizyty omówiono zagadnienia walidacji stosowanych metodyk badawczych oraz sterowania jakością badań.
|
Przeglądasz archiwalną wersję serwisu www Wydziału Chemicznego Politechniki Rzeszowskiej.
Aktualna wersja dostępna jest pod adresem: wch.prz.edu.pl.
Czy chcesz przejść do aktualnej wersji serwisu?
|
|
|
|
|
|
|